Maar kijk eens wie we nu in onze kennissenkring mogen verwelkomen, zie! Niemand minder dan onze goede vriend Frank De Graeve!

 

 

Ik word al heel mijn leven verward met naamgenoten. Toen ik nog een jonge tiener was, merkte mijn moeder op een gegeven moment dat kennissen haar wat probeerden te vermijden of nogal kortaf waren toen ze elkaar op straat tegen het lijf liepen. Dat duurde tot ze te weten kwam dat een andere Frank De Graeve – overigens de zoon van de burgemeester destijds – in de gevangenis terechtgekomen was wegens baldadig gedrag. [update: dat blijkt niet te waar te zijn, cfr commentaar hieronder.] En velen dachten blijkbaar dat ik die snoodaard was (terwijl ik al terugdeins voor een beetje witteboordcriminaliteit).

De voorbije jaren kreeg ik dikwijls vragen omtrent podcasting voorgeschoteld, “want daar weet jij toch alles over, niet?” Nu is bescheidenheid niet mijn grootste troef, maar van podcasting weet ik nu eens werkelijk amper meer dan de ballen af. Ook hier bleek de verwarring te wijten aan de activiteiten – zij het iets minder illegale – van een naamgenoot. Ik liep al langer met het plan rond om eens contact met hem op te nemen (De plannen waar ik mee rondloop! Ik heb er haast een boodschappenkarretje voor nodig!), en toen ik hem vandaag op LinkedIn zag opduiken in dat veldje “People you may know”, heb ik hem maar uitgenodigd om te connecteren. Hij blijkt zich zowaar ook in het Gentse op te houden. Nu nog een paar pinten gaan drinken, zwaar op de vuist gaan, meegenomen worden door de politie en dan eens zien hoe ze dát proces-verbaal gaan opstellen, zie!

Overigens vind ik dat de Annen Nelissen ook als kennissen of vrienden geregistreerd moeten staan.

 Zijn er nog mensen die interessante naamgenoten hebben?