Zou je soms ook niet willen dat je bril een ingebouwde camera had waarmee je alles kon vastleggen wat je zag? Als er iets opmerkelijks gebeurt, zou je dan – uiteraard via een apparaatje dat je altijd moet bijhebben – gewoon even kunnen terugspoelen en het beeld dat je was opgevallen ergens bewaren. Als ik me niet vergis, wordt hier effectief ook aan gewerkt, al kan ik me echt niet meer herinneren waar ik hier ooit over heb gelezen.

Intussen dient de camera op mijn gsm maar als mijn derde oog. Dat heeft me al heel wat leuke kiekjes van de kids opgeleverd, die ik zeker zou hebben gemist als ik enkel een gewoon fototoestel had. En ik zou zeker deze beelden niet hebben gemaakt:

 

Is het kunst? Of medewerkers van een of andere stadsdienst die gewoon naar huis zijn gegaan toen hun uren erop zaten? Hoedanook, een paar dagen geleden stond deze vreemde installatie tussen de gebouwen van Het Volk. Best wel mooi, hoor.

 

Hoe spreek je Pools? Gewoon overal ‘-ski’ achter hangen, natuurlijk. En een pakjesdienst in het Pools heet dus…? Juist.

 

 

De jeugdwerking heeft de hele zomer de kinderen uit de wijk beziggehouden. Hun korte reglement (twee items) zijn misschien iets voor het volgende rondje communautair overleg? (disclaimer: ik ben geen rabiate aanhanger van de Vlaamsche Zaak, maar als ze zich gedragen, mogen andere mensen dat wat mij betreft wel best zijn)