Carpoolen, iemand?

Een paar maanden geleden heb ik me in deze kolommen vrolijk zitten maken over Hans Otten, en wat voor een uitstekende keuze hij wel – of beter: niet – was om een campagne rond carpoolen te ondersteunen. Ik besef nu dat ik dat niet had mogen doen. Dat was verkeerd van mij en het spijt me.

Ik had moeten wachten tot vorige week. Toen werd het namelijk pas écht grappig.

Want wat lazen we onlangs in de krant

Tv-presentator Hans Otten heeft de nacht van dinsdag op woensdag in een Mechelse cel doorgebracht. Volgens de politie bevond hij zich in staat van openbare dronkenschap en was hij agressief toen hij gecontroleerd werd. (…)

Otten had 1,3 gram promille alcohol in het bloed en is zijn rijbewijs veertien dagen kwijt.

Als er mensen zijn die de komende dagen geregeld in de buurt van de Fabrieksstraat in Zaventem moeten zijn: ik ken iemand die graag zou carpoolen…

Soms liggen ze toch gewoon voor het rapen, niet?