De Standaard van 24 september 2007

Een beetje ongelukkige combinatie van het artikel op de linkerpagina (een collage van enkele mooie beelden van Michiel Hendryckx) en de advertentie onderaan de rechterpagina, gespot in De Standaard van afgelopen maandag. Een gevolg van de strikte scheiding van redactie en sales, zegt u? Tarara, met de nieuwe opmaaksystemen zien de eindredacteurs, die de pagina’s samenstellen, doorgaans voor wie advertentieruimtes bedoeld zijn, en vaak komt de advertentie zelf in de loop van de dag ook tevoorschijn in de opmaakmodus. Gewoon niet bij stilgestaan dat die twee toch een beetje veel met elkaar vloeken, zeker door het beeld van de advertentie (een auto in de stad) en de slogan “Maak uw eigen regels.” Met andere woorden: met deze auto mag je ook op een autoloze of autoluwe zondag de baan op, zo lijkt het wel. Of zou dat net zo zijn verkocht aan de adverteerder?

Rustig, De Graeve, neem nog een pilletje tegen zoveeel cynisme…