file

Negeren. Zoals bij een lastig kind: gewoon even doen alsof ze er niet zijn. Zeg gewoon tegen jezelf: “Waarom zou ik hier alweer als een gek voorbijrazen? Waarom stop ik niet eens om te genieten van de prachtige omgeving? Kijk eens wat een mooi struikje daar? Oh, en die railing ziet er ook niet mis uit. Tiens, wat staat hier op die vrachtwagen? Gyselinck en.. zaan?

zaan  zaan-detail

Om maar te zeggen dat het vanavond weer flink van dattum was. Een uur en drie kwart om van Turnhout naar Gent te geraken. Stilstaan en slabakken vanop de E313 tot aan de Kennedytunnel. Grrr…

Op de E313 zat ik opeens achter een knalgele schoolbus met gigantische Stubru-stickers op (Dat je dáár geen foto’s van hebt genomen, klungel! – nvdr), wat na enig deductiewerk de bus bleek te zijn waarmee Flip Kowlier het land aan het rondreizen was om zijn nieuwe cd voor te stellen. Wegens toch niets beters te doen, heb ik maar een sms’je gestuurd naar Studio Brussel om te vragen of Kowlier geen concertje op het dak van die bus wou geven. Kwestie van het fileleed wat te verzachten (dat negeren lukte niet zo goed, moet ik eerlijk toegeven…). En ja hoor, nog geen vijf minuten later hoorde ik Tomas De Soete mijn berichtje voorlezen. En hij vond het nog een goed idee ook. “Straks eens aan Flip vragen!”, voegde hij eraan toe. Kijk, op een mega-lullige manier vond ik dat dus eigenlijk redelijk… euh, opwindend. Een aanrader, dames en heren. Echt eens doen!