Al heel de dag ziek. Misschien iets opgedaan toen ik gisteren – In Mijn Eigen Huis! – werd aangevallen door een vleermuis. Nou ja, aangevallen, ze vloog gewoon wat rond nadat ze in volle snelheid dwars door een gesloten raam (met dubbel glas!) was gevlogen. Eigenlijk is dat ook niet waar (ik ijl, sorry); de kat heeft het beestje wellicht binnengebracht. Het is niet de eerste keer – geen flauw idee hoe ze erin slaagt die kerels te vangen. Rap vliegen dat die kunnen!

In elk geval stond ik gisteren weer met een badlaken te zwaaien op de overloop en in de living om het diertje naar buiten te jagen, door de wijd openstaande tuindeuren. Dat vertikte dit exemplaar echter met veel overtuiging, maar gelukkig was hij na verloop van tijd zo uitgeput dat ik hem gewoon van het plafond kon plukken.

Misschien heb ik dus een kou gevat door ‘s avonds laat in mijn T-shirtje rond te lopen met alle deuren open, ik weet het niet. Misschien heeft het monster me gebeten en verander ik nu geleidelijk aan in een vleermuis. Cool. Heb altijd al eens aan het plafond willen hangen & do the wild thing. Eat your heart out, Kama Sutra connoisseurs!

De bewijzen:

Vleermuis_1             Vleermuis_2             Vleermuis_3        Vleermuis_4

Niet bepaald National Geographic-materiaal, ik weet het, maar PROBEER JIJ MAAR EENS ZO’N BEEST DEFTIG TE KADREREN EN TE BELICHTEN ALS HET MET EEN ROTVAART ROND JE OREN FLADDERT! (Sorry, de koorts weer. Tijd om naar bed te gaan.).