Dwarskijker

Een nieuwe Humo, maar nog steeds geen spoor van Dwarskijker (aka (rv) ofte Rudy Vandendaele). Hij meent het dus. Enkele weken geleden (in Humo 3489) sloot hij immers af met:

“Zo, het is genoeg geweest. Geen meningen meer. U was een fijne lezersschare, denk ik, al zou ik daar geen eed op durven te doen.”

Dat (rv) ermee stopt vind ik persoonlijk een kleine ramp. Rudy’s Dwarskijker is al jaren een oase van stijl, de meest cassante en amusante rubriek ter wereld, de hoogste concentratie aan gevatte opmerkingen die ooit aan papier werden toevertrouwd. Daar kunnen zelfs Koen Meulenaere (“Ik verzin maar wat, plak het aaneen en die mannen publicren dat ook nog, zeker?”) en Hugo Camps (“Even kijken, hoe kan ik deze zin nog minder leesbaar maken om nog beter te scoren bij de intellectuele droogkloten die geilen op dat soort hermetische troep?”) een puntje – of een ander leesteken – aan zuigen.

En daar komt nu dus een einde aan. Kan iemand een petitie beginnen, en snel een beetje, ja?